Nazwa firmy czy jej logotyp, a nawet używana kolorystyka to kluczowe elementy budujące wizerunek firmy. Ich zmiana (rebranding) oznajmia z jednej strony zmiany zachodzące w firmie, z drugiej zaś otwarcie na nowe wyzwania.
W ostatnich latach bardzo dużo polskich firm, także tych największych, zdecydowało się na rebranding. Z jednej strony wynika to z faktu posiadania starych, nierzadko przypadkowych logotypów, innym razem działań takich wymaga rynek. W 2000 roku odcięcie od przeszłości symbolizował rebranding połączonych CPN i Petrochemii Płock, w wyniku którego powstała marka Orlen.
Z innych zmian: Orange zastąpiło Ideę, a T-Mobile Erę.
Wielkopolski Bank Spółdzielczy od 2008 roku występuję pod nazwą handlową neoBANK z nowoczesnym logotypem, zupełnie niepodobnym do bankowości spółdzielczej.
Niektórzy jednak zmian się boją, niektórzy ich nie lubią, jeszcze inni zaś nie potrafią dokonanej zmiany wykorzystać.
No pięknie a jednak żal mi CPNu. Jeden z lepszych logotypów w historii polskiego projektowania.
No tak duża ilość Logo typów za czasów komunistycznych było bardzo fajnych… CPN to chyba najlepszy:)
rzeczywiście „za komuny” powstawały perełki identyfikacyjne firm. w branży bankowej, która została tu przytoczona przykładem NEOBANKu, też powstało świetne logo, które po subtelnych zabiegach przetrwało do dziś. Mam na myśli logotyp PKO BP z wizerunkiem skarbonki, autorstwa – o ile mnie pamięć nie myli – znanego grafika Pana Śliwki. Losy tego logotypu na początku nie były pewne. Jak opowiadał sam jego autor w „Radiowej Trójce” – Zarząd Banku pod wpływem negatywnej opinii tamtejszej sprzątaczki odrzucił propozycję tego autora. Po czym Pan Śliwka do logotypu „ze skarbonką” dorobił jeszcze plakat. Ten zaś wygrał bardzo prestiżowy konkurs. I tak oto logotyp PKO z motywem skarbony funkcjonuje do dziś. Ps. A tak swoją drogą przytoczony w artykule logotyp NEOBANK jest całkiem niezły. Zakładam, że żadna „Pani Czesia – portierka” nie wybierała go będąc w jury. Osobiście podoba mi się też np. nie tak dawno liftingowany logotyp mBanku. Choć nie wiem dlaczego słyszałem negatywne opinie na lego temat ze strony „specjalistów od marketingu i Corela :)”
neobank ma fajne logo, ale wspomniane pko i cpn to mistrzostwo świata. kto właściwie zaprojektował logo dla neobank ?
logo neobank zaprojektowała agencja reklamowa double brand. tutaj jest link do strony agencji: http://doubledesign.pl/en/clients/neo-bank.html , a tutaj na strone neobanku z logotypem w naglowoku: neobank.pl