Ciekawostka, Marketing, Psychologia

Z nową marką

Nazwa firmy czy jej logotyp, a nawet używana kolorystyka to kluczowe elementy budujące wizerunek firmy. Ich zmiana (rebranding) oznajmia z jednej strony zmiany zachodzące w firmie, z drugiej zaś otwarcie na nowe wyzwania.

W ostatnich latach bardzo dużo polskich firm, także tych największych, zdecydowało się na rebranding. Z jednej strony wynika to z faktu posiadania starych, nierzadko przypadkowych logotypów, innym razem działań takich wymaga rynek. W 2000 roku odcięcie od przeszłości symbolizował rebranding połączonych CPN i Petrochemii Płock, w wyniku którego powstała marka Orlen.

Orlen

Z innych zmian: Orange zastąpiło Ideę, a T-Mobile Erę.

era

Wielkopolski Bank Spółdzielczy od 2008 roku występuję pod nazwą handlową neoBANK z nowoczesnym logotypem, zupełnie niepodobnym do bankowości spółdzielczej.

neobank

Niektórzy jednak zmian się boją, niektórzy ich nie lubią, jeszcze inni zaś nie potrafią dokonanej zmiany wykorzystać.

Share Button
Standard

5 thoughts on “Z nową marką

  1. marketer says:

    rzeczywiście „za komuny” powstawały perełki identyfikacyjne firm. w branży bankowej, która została tu przytoczona przykładem NEOBANKu, też powstało świetne logo, które po subtelnych zabiegach przetrwało do dziś. Mam na myśli logotyp PKO BP z wizerunkiem skarbonki, autorstwa – o ile mnie pamięć nie myli – znanego grafika Pana Śliwki. Losy tego logotypu na początku nie były pewne. Jak opowiadał sam jego autor w „Radiowej Trójce” – Zarząd Banku pod wpływem negatywnej opinii tamtejszej sprzątaczki odrzucił propozycję tego autora. :) Po czym Pan Śliwka do logotypu „ze skarbonką” dorobił jeszcze plakat. Ten zaś wygrał bardzo prestiżowy konkurs. I tak oto logotyp PKO z motywem skarbony funkcjonuje do dziś. Ps. A tak swoją drogą przytoczony w artykule logotyp NEOBANK jest całkiem niezły. Zakładam, że żadna „Pani Czesia – portierka” nie wybierała go będąc w jury. Osobiście podoba mi się też np. nie tak dawno liftingowany logotyp mBanku. Choć nie wiem dlaczego słyszałem negatywne opinie na lego temat ze strony „specjalistów od marketingu i Corela :)”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *